Hírek
2012. Március 20. 07:11, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress
A mobil-szélessáv miatt váltanak a legtöbben a szolgáltatót
Egy átfogó, a mobilfelhasználók szokásaira és főbb igényeire vonatkozó globális felmérés rámutatott, azok az előfizetők váltanak leggyakrabban szolgáltatót, akik gyakran használják a mobil-szélessávú szolgáltatásokat.
A több mint 16 ezer megkérdezett mobilfelhasználó közül 40 százalék bizonyult a fejlett szolgáltatások gyakori használójának, és ezeknek több mint fele váltott szolgáltatót az elmúlt években, 40 százalékuk pedig szolgáltatót készül váltani a következő 12 hónapban.
A Nokia Siemens Networks megbízásából készített éves ügyfélmegszerzési és ügyfélmegtartási felmérés rámutatott, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. A hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény 2010-ben, és ezek 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. Ugyanakkor a „fejlett szolgáltatások gyakori használói” kategóriába sorolt felhasználók már a hálózati lefedettséggel és a hangminőséggel hasonló fontosságúnak tartják a szélessáv minőségét annak eldöntésében, hogy lecseréljék vagy megtartsák-e mobilszolgáltatójukat.
Azok az előfizetők, akik először választanak mobilszolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt hat hónapban szolgáltatót váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontként a szolgáltató kiválasztásakor.
A jelentés szerint az ügyfelek az elkövetkezendő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot. Általánosságban az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülék-portfoliója és a mobil-szélessáv rossz minősége adott okot leginkább az elégedetlenségre.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az okostelefonnal rendelkező előfizetők számának növekedése következményeképpen a jövőben ez az előfizetői réteg lesz a legreprezentáltabb. A fejlettebb piacokon drasztikusan, 34 százalékkal növekedett ez a felhasználói szegmens 2011-ben, és tagjainak több mint fele 35 év alatti. A felmérés szerint ezen felhasználók 60 százaléka elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, 45 százaléka pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a GPS-alapú szolgáltatások.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 19. 07:32, szerda | Belföld
Orbán Viktor hivatalában fogadta Hászánál Bolkiáht, Brunei szultánját
Orbán Viktor miniszterelnök kedden hivatalában fogadta Hászánál Bolkiáht, a Brunei Szultanátus szultánját és miniszterelnökét - tájékoztatta az MTI-t a Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály.
2025. November 19. 07:29, szerda | Belföld
KSH: szeptemberben a bruttó átlagkereset 687 100 forint volt
2025 szeptemberében a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 687 100, a nettó átlagkereset 475 100 forint volt.
2025. November 19. 07:28, szerda | Belföld
Januárban leül tárgyalni a kormány az önkormányzatokkal, a szolidaritási hozzájárulásról
A kormányzat januárban megkezdi a tárgyalásokat az önkormányzatokkal a szolidaritási hozzájárulás rendszerének jövőbeni reformja keretében, ám a választások előtt nem látják reálisnak a változtatást -
2025. November 19. 07:27, szerda | Belföld
Orbán Viktor szerint Brüsszelben nagy a baj
Brüsszelben nagy a baj - írta Orbán Viktor Facebook-bejegyzésében kedden.
