Hírek
2012. November 16. 21:59, péntek |
Helyi
Forrás: http://hajoka.hu
Calippos fiúk a Tatabánya Rallysprinten
Riport Bognár Martin és Sárfi Krisztián ifjú autóversenyzőkkel a Tatabánya Rallysprint előtt
Mióta versenyzel és milyen autókkal tetted ezt?
Majdnem pontosan 1 éve vettem részt az első versenyemen; az extrém kupán indultam el először. Családomban minden férfi hivatása a vezetés. Édesapám 20 éve személyszállítási és fuvarozási vállalkozó, így a gépjárművek szeretete már kisgyerekként belém nőtt. Régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy én is volánhoz ülhessek a motorozás, kvadozás után. A szomszéd faluban volt ismeretség, akik indultak már korábban is szlalom versenyeken. Velük jutottam ki először pályára, az ő VW Golf I TDIvel mentem először és azonnal beleszerettem. Hamarosan megkaptam a jelenlegi versenyautómat, melyet azóta is folyamatosan fejlesztünk, javítunk, építünk. A Kft. alkalmazásában lévő szerelőkkel együtt készítjük fel az autót a különféle versenyekre, ill. közülük került ki a navigátorom is. Ahogy egyre több versenyen sikerült indulnom és eredményeket elérnem elhatároztuk, hogy a hobbyt komolyabb szintre emeljük, így megalakítottuk a Hamarászó Autósport Egyesületet, melynek elnöke édesapám, tagjai pedig a cégen belüli baráti társaság lett többek között ezen sorok írója is aki Celldömölki lakos. Sokat jelent számomra, hogy jelenlétükkel, tanácsaikkal támogatnak, segítenek a versenyeimen.
Látom egyre sikeresebb vagy a szlalom versenyeken és kezdesz kacsingatni a gyorsabb pályák felé is, mint a mostani Tatabánya Rallysprint. Milyen eredményekkel büszkélkedhetsz eddig?
2012 tavaszától igyekeztünk nevezni a környéken induló valamennyi szlalomversenyre, így a győri Alexovics kupa mind a 4 fordulójában indultam, ahol junior kategóriában többször 1 helyen végeztem a 2. 3. helyek mellett. A Veszprém Szlalom fordulóin szintén 2, 3 helyezéssel végeztem. A móri II. Wekerle futam óriás szlalom versenyen junior 1. szereztem meg, a kakucsi futamon pedig junior 3. helyezéssel zártam. Hosszúhetényi óriás szlalomon is indultam, ahol junior 1 helyet és különdíjat, valamint kategóriában 2-ként végeztem. A múlt vasárnapi kanizsai versenyen két nevezéssel első és második helyre küzdöttem fel magam kategóriában, külön junior nem indult.
Fontos és érdekes verseny volt a Boci rally éjszakai futama a Pannónia Ringen, melyre személyes meghívást kaptam és záró versenyzőként indulhattam el. A versenyen megálltam a helyem a rutinos, idősebb versenyzők között, melyre nagyon büszke vagyok, hiszen komoly kihívás és feladat volt.
Mit vársz a tatabánya Rallysprint-től? Milyen céllal indulsz ott a navigátoroddal?
A tatabányai verseny ismételten egy új szituáció lesz számomra, ebben is ki akarom próbálni magam. Az idei évben a lehető legtöbb versenyen és legtöbb féle versenyben rajthoz akartam és akarok állni azért, hogy kiderítsem, hogy melyik pályák és versenytípusok fekszenek nekem is igazán. Ezt az évet a tapasztalat szerzésre szántuk, a jövő évi tervek ezek összegzése után fog kialakulni. Most vasárnap első célom, hogy lehetőség szerint hibátlanul teljesítsem a pályát, „épségben hazahozzam a vasat” ahogy édesapám szokta mondani a versenykörök kezdésekor. Persze egy jó versenyhelyezés is tetszene.
Miként készülsz fel egy szlalomra vagy egy ilyen Rallysprintre?
A felkészüléskor nagy hangsúlyt fektetek a versenykiírás megismerésére, a pályarajz hibátlan megtanulására ott, ahol erre van előzetes lehetőség. Navigátorommal és egyesületi társaimmal már a rajzok alapján kielemezzük a pályát, eltervezzük, hogy melyik szakaszon hogyan kell az autót kezelni és a versenygép beállítását is ehhez igazítjuk. Ami mindenképp fontos, hogy elötte nap időben lefeküdjek, hogy a felkészültség mellett tökéletesen pihent is legyek. Egyre jobban veszem az adrenalinnal összefüggő stressz helyzetet. Még ennek kezelését is tanulnom kell természetesen.
Sárfi Krisztián, Navigátor:
Mióta navigálsz és hol tetted ezt Martinnak?
A Calippo Kft. alkalmazottjaként és Martin barátjaként kerültem be a versenyzésbe. Először még csak mint szerelő vettem részt, majd ez év májusától mint navigátor is. Martin valamennyi versenyén én vagyok mellette. A szlalomoknál az első pár körben nem csak a pálya vonalvezetésében, de vezetéstechnikai tanácsokkal is igyekszem ellátni. A szlalomoknál pár eredményes kör teljesítése után átadom helyem a szponzoroknak, csapat társaknak élményautózásra. A rally típusú, ill. az óriás szlalom versenyeken kizárólag én ülök Martin mellett, hiszen segítségemre végig szüksége van. Navigátorként testközelből tapasztalhatom az autó viselkedését, esetleges műszaki problémáit, így a versenyek között és közben is mint szerelő ezeket tudom orvosolni, pontosítani, módosítani a beállításokat.
A pályabejáráskor mire fogsz odafigyelni?
Pályabejárásokkor nem csak a pálya vonalvezetésére figyelek, hanem igyekszem kitalálni, hogy melyik kanyarba mekkora sebességgel, fékerővel érkezhet Martin a lehető legjobb teljesítmény eléréséhez. A kocsi beállításainak véglegesítése is ilyenkor dől el.
Martin előtt navigáltál-e vagy vezettél-e versenyautót?
Martin előtt még nem vettem részt versenyen még sem navigátorként sem versenyzőként. Talán egyszer majd kipróbálom a másik ülést is.
Induló egyesületként igyekszünk barátságokat kötni a többi egyesülettel, versenyzőkkel, információkat, tapasztalatokat szerezni, hogy a jövőben egy jól működő csapatként tevékenyen is öregbíthessük a magyarországi autósport hírnevét.
Kép: boon.hu
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni