Városlista
2025. július 5, szombat - Sarolta, Emese

Hírek

2012. Április 14. 14:05, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress

Vonat- és buszjáratok szűnnek meg vasárnaptól

Vonat- és buszjáratok szűnnek meg vasárnaptól

Mintegy négyszáz vonat- és harminc menetrend szerinti helyközi autóbuszjárat szűnik meg vasárnaptól a közösségi közlekedésben.

A szaktárca elképzelései szerint a vasúti és autó­buszos menetrendek módosítása, összehangolása a közösségi közlekedés reformjának csak az egyik lépése lesz, az év második felében változik a kedvezményrendszer, kevesebb Volán társaság működik majd az országban, és átalakul a MÁV tulajdonosi szerkezete is.

Vasárnaptól jelentős változásra számíthat az utazóközönség - írja a Magyar Hírlap: a MÁV vasútvonalainak a felén mintegy négyszáz személyszállító vonat szűnik meg, illetve alakul át a közlekedési rend, ezzel párhuzamosan pedig harminc Volán-járat is kiesik a menetrendből. Így a fővárosból Győrbe, Tatabányára, Miskolcra, Ózdra, Szombathelyre, Nagykanizsára és Szegedre közlekedő Volán autóbuszok utazóközönsége ezentúl a MÁV szolgáltatásait veheti igénybe. Mint azt a vasúttársaság közölte, az intézkedés célja, hogy a vasúti személyszállítás teljesítménye a valós utazási igényekhez közelítsen, de a munkába és iskolába járáshoz mindenhol lesz elegendő vonat.

A menetrend-módosítás leginkább a regionális, illetve az amúgy is alacsony forgalmú mellékvonalakat érinti: a főváros környéki elővárosi forgalomban szinte egyáltalán nincs változás, egy miskolci InterCity kivételével valamennyi városközi gyorsvonat megmarad, és néhány fővonalon a rövid távolságon közlekedő személyvonatok szűnnek meg. Nincs vonalbezárás, viszont a mellékvonalak többségén napi két-három pár szerelvény közlekedését rendeli meg a szaktárca.

A változással éves szinten hatmillió kilométerrel kevesebbet tesznek meg a személyszállító vonatok a MÁV hálózatán. Mint azt Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte, 2007-ben az ütemes menetrend országos bevezetésekor tízmillió kilométerrel emelkedett az éves szintű futásteljesítmény, az utasszám viszont nem változott. Ezzel szemben amíg 2007-ben ötvenmilliárd forint volt a MÁV támogatása, az idén a személyszállító vasúttársaság árkiegészítése 147, míg a pályavasút költségtérítése 47 milliárd forintot tesz ki. Az államtitkár szerint ugyanakkor a MÁV egyik legnagyobb működési problémája a magas adósságállomány. Az idén 36 milliárd forint hitel jár le, erre még nincs forrás a költségvetésben.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 05. 20:27, szombat | Belföld

MÁV-csoport: további vonalakon bővül az éjszakai közlekedés a metrók üzemidő-bővítéséhez kapcsolódva

A MÁV-csoport több vasútvonalon új járatokat indít, illetve módosítja a menetrendet, szombattól bővíti az éjszakai szolgáltatást.

2025. Július 05. 14:10, szombat | Belföld

NGM: a magyar üzemanyagárak a háborús feszültség ellenére továbbra is kedvezőbben alakulnak a szomszédos országokhoz képest

Az izraeli-iráni konfliktus lezárultával, az átmeneti megugrást követően a hazai és szomszédos üzemanyagárak is csökkenni kezdtek;

2025. Július 05. 11:02, szombat | Belföld

Axiom-4 - Kapu Tibor: egy csoda részese vagyok

Isteni élmény volt részese lenni a Grace űrhajó felbocsátásának, és az azóta eltelt valamennyi nap egy csoda, beleértve azt is, amikor először megpillantottuk a Földet

2025. Július 04. 18:39, péntek | Belföld

Orbán Balázs: indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy Magyarország nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását

Indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy hazánk nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Facebook-oldalán